Frågor & Svar

1. Vad tjänar jag på klassförsäljning.

Med Städshoppens klassförsäljning tjänar man i snitt 45kr per såld produkt. Dock varierar vinsterna på varje produkt mellan 30-160kr.

2. Har Städshoppens föreningsförsäljning en egen webshop?

Ja, vid en föreningsförsäljning/ klassförsäljning får alla säljare en webblänk som ni kan länka och sälja era produkter via nätet. Smidigt för både er och era kunder.

3. Kommer er klass & föreningsförsäljning från Linköping?

Hej, ja vi på Städshoppen klass/föreningsförsäljning utgår från Linköping. Vi inriktar oss också i första hand till klasser och föreningar kring Linköping och Östergötland. Fördelarna med detta är att vi kan levererar direkt till er efter era önskemål och vi hjälper också med utdelning av alla produkter så det blir rätt. 

4. Vilka produkter säljer ni?

Vi säljer städ och rengöringsprodukter från kända och populära varumärken som t.ex. Lambi, Yes, Swiffer och A+. Genom att sälja redan uppskattade produkter i de flestas hem ökar chansen till en lyckad försäljning för de klasser och föreningar som säljer via oss.

5. Behöver vi lägga ut pengar under försäljningen?

Nej det behöver ni inte. Vid en försäljning tar ni betalt av er kund direkt och behåller vinsten själva. När vi sedan levererar varorna till er får ni en faktura med alla varor som ni betalar. Ni behöver alltså aldrig oroa er för att behöva ligga ute med några pengar. 

6. Får vem som helst sälja hos er?

Vanligtvis riktar vi oss till klasser och föreningar. Med det sagt, skulle det vara ett kompisgäng som vill tjäna lite extra pengar till en resa så går det också bra. 

7. Städprodukter Klassförsäljning / Föreningsförsäljning?

Vi säljer städ och rengöringsprodukter från kända och populära varumärken som t.ex. Lambi, Yes, Swiffer och A+. Genom att sälja redan uppskattade produkter i de flestas hem ökar chansen till en lyckad försäljning för de klasser och föreningar som säljer via oss.

8. Finns det något minsta antal säljare?

Nej, det spelar ingen roll oavsett om ni är 3st eller 300st. Hos oss är det samma villkor och förutsättningar för alla.

9. Hur säljer man?

Ni får 2 olika säljverktyg, en egen webbshop och varsin säljkatalog. Med de 2 säljverktyg är det sedan upp till er att försöka nå de säljmål ni satt upp. Självklart finns vi alltid där som ett bollplank där ni kan få tips och förslag om ni skulle fastnat i själva försäljningen. Vi brukar rekomendera att använda er olika säljtekniker så som knacka dörr, lämna katalog på föräldrars jobb, ringa släkt och vänner samt dela er personlig webbshopslänk på olika social medier.

10. Hur blir jag kontaktperson för klassförsäljningen?

Genom att klicka in under fliken "starta försäljning". Där fyller ni i formuläret så kontaktar vi er direkt efter. Önskar ni en annan kontaktperson än den som registrerar sig, meddelar ni bara det antingen i formuläret eller ni vi kontaktar er för närmare information. 

https://www.stadshoppen.se/klassforsaljning/  


11. Behöver man betala frakt?

Nej det behöver man vanligtvis inte. Vi levererar varorna själva och skulle det visa sig bli komplikationer med leveransen meddelar vi det till er innan ni börjar er försäljning. Det som då kan hända är att en leveransavgift kan tillkomma.

12. Varför ska vi välja Städshoppen?

Ni bör välja Städshoppens Klass & Föreningsförsäljning då ni via oss får populär och lättsålda varumärken som ger rätt förutsättningar till en lyckad försäljning. Ni får dessutom en smidig webshop samt en egen kontaktperson som alltid är redo att hjälpa er om problem och frågor skulle uppkomma. Dessutom har vi bra priser och bra provision per produkt som gör att ni snabbt kommer upp i mycket pengar på få sålda produkter.

13. Kan vi fortsätta sälja efter försäljningen är över?

Det går bra. Skulle ni ha önskemål om detta ordnar vi en ny säljlänk till var och en. Sedan upprepas processen som den varit tidigare. 

14. Kan vi sälja till företag? 

Det går jättebra. Har ni önskemål om detta tar vi fram en kvittomall som ni enkelt fyller i och lämnar in till det företaget som handlat produkter av er.

15. Vad gör vi vid fraktskador?

Vid en fraktskada eller liknande problem som uppstått kontaktar ni bara oss på Städshoppen så ordnar vi nya produkter och levererar dem till er.